ceturtdiena, 2018. gada 18. oktobris

TULKOJUMI EKSPORTĒTĀJIEM 96 VALODĀS




TULKOJUMI UN TO NEPIECIEŠAMĪBA, KAD UZŅĒMUMS IZAUG LĪDZ EKSPORTAM

Tulkošanas biroja SIA ''RĪGA TULKO JUMS'' pakalpojumi ietver mārketinga tekstu tulkošanu un lokalizāciju. Mājas lapas tulkošana, reklāmas teksta tulkošana, līguma tulkošana, produkta apraksta tulkošana, rokasgrāmatas tulkošana, instrukcijas tulkošana, tas viss ir iespējams sazinoties ar kompetentiem klientu apkalpošanas speciālistiem. Biroja darbinieki ļoti labi apzinās, cik svarīgi ir iekļauties termiņos. Tulkojuma veikšana iekļaujoties termiņā ļauj Jums realizēt savus mārketinga projektus ātrāk un kvalitatīvāk. Tulkošanas biroja piedāvājumā ir subtitru tulkošana, audio materiāla tulkošana, video materiāla tulkošana. Tiek veikta: mājas lapas tulkošana, bukleta tulkošana, flajera tulkošana, publikācijas tulkošana, preses relīzes tulkošana, recenzijas tulkošana, sociālo tīklu satura tulkošana, darījumu sarakstes tulkošana, ēdienkartes tulkošana, iepirkumu dokumentācijas tulkošana, vizītkartes tulkošana, tehniskās specifikācijas tulkošana, produkta apraksta tulkošana, līguma tulkošana, pilnvaras tulkošana, kā arī jebkuru citu dokumentu un tekstu tulkošana. Ir iespējams pieaicināt tulkotāju, kuram mērķa valoda ir dzimtā (native speaker), lai nodrošinātu tulkoto tekstu labskanīgumu un piemērotību starptautiskā tirgus prasībām un izvēlētās valsts kultūras specifikai. Piedāvājam Jums iepazīties ar papildus informāciju uzņēmuma mārketinga kampaņu veidošanai ārvalstu tirgū.

UZŅĒMUMA VIRZĪŠANA ĀRVALSTU TIRGŪ

Lai veiksmīgi pieteiktu savu uzņēmumu ārvalstīs, tādejādi paplašinot klientu loku un veicinot uzņēmuma attīstību, ir jāveic virkne darbību, kas saistītas ar izmaiņām uzņēmuma mārketinga stratēģijā.

STARPTAUTISKAIS MĀRKETINGS

Uzņēmuma attīstītājam, sākot domāt par eksporta iespējām, ir jāsaprot, ka nepietiks  atrast bezmaksas automātiskās tulkošanas programmu, ar kuras palīdzību tiks iztulkots mājas lapas teksts interesējošās valsts valodā. Tāpat kā starptautiskā uzņēmējdarbība atšķiras no vietējās, arī starptautiskajā mārketingā ir atšķirīgi spēles noteikumi.
Virspusēji apskatot starptautiskā mārketinga definīciju, var nonākt pie secinājuma, ka tas sevī ietver produkta vai pakalpojuma prezentēšanu citā valstī. Tomēr tas ir daudz sarežģītāk. Vispirms ir jāsaprot, ka katrā valstī ir atšķirīgs normatīvais regulējums, kas nosaka uzņēmējdarbības principus un ierobežojumus. Otrs būtiskais aspekts ir  kultūras atšķirības, kuras ir jāņem vērā veidojot starptautiskā mārketinga koncepciju. Ir valstis, kurās noteiktām produktu kategorijām nav noieta. Uzņēmumam ir jāizstrādā jauna mārketinga stratēģija, lai uzrunātu ārzemju klientus un pārvarētu valodas un uztveres barjeru.
Tā kā starptautiskais mārketings prasa lielus materiālos ieguldījumus, ir jābūt pārliecinātam, ka izvēlētā stratēģija atnesīs gaidītos rezultātus. Lai zinātu, ka ir pienācis laiks paplašināt savu darbību eksporta jomā, ir jāatbild uz vairākiem jautājumiem:
·         Vai uzņēmums ir ieguvis stabilas pozīcijas vietējā tirgū? Lai gan tas parasti ir intuitīvi nosakāms jautājums, tomēr, ja paplašināšanās laiks nebūs izvēlēts pareizi, materiālie izdevumi var padarīt attīstīšanos neveiksmīgu.  
·         Cik plaši uzņēmums vēlas pievērsties eksportam? Ir jāizlemj, vai uzņēmums vēlas atvērt pārstāvniecību vienā vai vairākās valstīs. Iespējams, ka uzņēmējdarbības specifika ļauj izvietot savu produkciju vai pakalpojumus interneta vidē, kas ir daudz ekonomiskāk.
·         Vai uzņēmumam ir personāla resursi, kas varēs nodrošināt paplašināšanos? Ir jāpārliecinās, vai esošajiem darbiniekiem ir nepieciešamās iemaņas. Ja trūkst nepieciešamo zināšanu, darbinieki ir jāapmāca. Iespējams, ka būs jāpiesaista jauni un kompetenti darbinieki vai sadarbības partneri.
·         Cik daudz naudas uzņēmums būtu gatavs ieguldīt starptautiskā mārketinga attīstībā? Kādi būtu šo līdzekļu ieguves avoti?  Kā uzņēmumam veicas vietējā tirgū. Vai ir iespēja daļu vietējam mārketingam paredzēto līdzekļu novirzīt starptautiskā mārketinga attīstībai?

PIRMIE SOĻI MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS VIRZĪŠANĀ

Kad uzņēmums ir izlēmis virzīt savu darbību starptautiskā tirgū, ir vairāki soļi, ar kuriem būtu jāsāk, lai realizētu jauno mārketinga plānu.

·         VEICIET IZPĒTI

Ir jāveic tirgus lieluma analīze katrā valstī, kurā uzņēmums vēlas tikt pārstāvēts. Ir jāiepazīstas ar uzņēmējdarbību un reklāmu regulējošiem normatīvajiem aktiem, kas ir spēkā katrā konkrētā valstī.

·         VEIDOJIET PIELĀGOTU MĀRKETINGA PLĀNU

Uzņēmumam ir jāsāk ar pielāgotu starptautiskā mārketinga rīku veidošanu. Piemēram, preču zīmju reģistrēšanu, domēnu vārdu iegādi, kas atbilstu vietējās valodas lietojumam.

·         IZMANTOJIET SAVU VIETĒJĀ TIRGUS MĀRKETINGA PLĀNU

Tā kā starptautiskā mārketinga stratēģijas izveide ir darbietilpīgs un laikietilpīgs process, pielāgojiet jaunajai stratēģijai savu jau esošo darbības modeli.

·         TULKOJIET UN LOKALIZĒJIET PRODUKTU APRAKSTUS UN MĀRKETINGA MATERIĀLUS

Šis process iekļauj reklāmas materiālu tulkošanu un produktu prezentēšanu vietējiem iedzīvotājiem saprotamā un aizraujošā valodā.

·         SEKOJIET IZMAIŅĀM STARPTAUTISKAJĀ TIRGŪ

Starptautiskais tirgus, tāpat kā vietējais, pastāvīgi mainās. Veiciet regulārus mārketinga pētījumus un pielāgojiet mārketinga stratēģiju jaunajiem apstākļiem.

MĀRKETINGA PĒTĪJUMI

Mārketinga pētījumu, strauji mainīgajā starptautiskā tirgus vidē, nevar būt par daudz. Jāseko līdzi ne vien valodas izmaiņām, bet arī kultūras aktualitātēm. Ir jāveic padziļināti kultūrvides pētījumi, lai zinātu, kā labāk pastāstīt par produktu tieši izvēlētajā valstī.

PATURIET PRĀTĀ

·         Cik lielu tirgus daļu produkts vai pakalpojums aizņem Jūsu izvēlētajā valstī?
·         Vai uzņēmuma produktam vai pakalpojumam izvēlētajā valstī ir tiešie konkurenti? Varbūt Jūsu produkts ir unikāls.
·         Kāda ir konkurentu rīcība šajā tirgus segmentā izvēlētajā valstī? Kādi ir viņu veiksmes stāsti? Ar kādām grūtībām konkurenti saskaras? Ko konkurenti dara citādāk?
·         Ar ko mērķa tirgus patērētājs atšķiras no Jūsu vietējā patērētāja?
·         Kādi ir populārākie sociālo mediju kanāli izvēlētajā valstī?
·         Kādus interneta meklēšanas rīkus visvairāk izmanto klienti izvēlētajā valstī?
·         Kādi ir efektīvākie mārketinga kanāli izvēlētajā valstī? Ir valstis, kurās sociālo mediju mārketingam ir ļoti augsti rezultāti, bet ir valstis, kur efektīvākie reklāmas kanāli ir televīzija, radio vai sludinājumi presē.
·         Kādas ir reklāmas izmaksas izvēlētajā valstī.
·         Jāveic pētījumi par kultūras atšķirībām, kas noteikti jāņem vērā veidojot mārketinga materiālus un veicot materiālu tulkošanu un lokalizāciju.
·         Cik ilgu laiku aizņems preču piegāde uz izvēlēto valsti, kādas būs piegādes izmaksas, kādas ir pavadošās dokumentācijas noformēšanas prasības?
·         Kādas ir klientu apkalpošanas tradīcijas izvēlētajā valstī?
·         Kāds ir vietējās pašpārvaldes normatīvais regulējums, kas skar uzņēmējdarbības vidi izvēlētajā valstī?
Mārketinga izpēte ir jāveic katru reizi, kad uzņēmuma attīstītājam ir vēlēšanās pārstāvēt produktu vai pakalpojumu kādā jaunā valstī vai reģionā. 

VEIDOJIET MĀRKETINGA KANĀLUS

Tos ir grūti izveidot, bet, kad tas ir izdarīts, tad uzturēt mārketinga kanālus ir vienkārši. Būtu labi atrast pārstāvi izvēlētajā valstī, kurš spētu atrisināt neparedzētas problēmas. Izskaidrot vietējās uzņēmējdarbības praksi. Mārketinga ieviesējiem ir jāorientējas likumdošanas prasībās un terminoloģijā. Jānodrošina nepieciešamo domēnu iegāde un jāreģistrē nepieciešamās preču zīmes. Likumi, kas attiecas uz nekustamo īpašumu, var būt atšķirīgi dažādās valstīs. Pārstāvim ir jāorientējas vietējā nekustamo īpašumu tirgū un normatīvajā regulējumā, lai veiksmīgi izveidotu filiāli vai pārstāvniecību izvēlētajā valstī.

PIELĀGOJIET SAVU TAGADĒJO STRATĒĢIJU

Sākot veidot mārketinga materiālus, neaizmirstiet par ieguldīto darbu vietējā mārketinga attīstīšanā. Tā vietā, lai atteiktos no iestrādēm, labāk izvērtējiet, kuras mārketinga aktivitāšu iestrādes varētu būt noderīgas izvēlētajā valstī.

TULKOJIET UN LOKALIZĒJIET MĀRKETINGA MATERIĀLUS

Prezentējot preces vai pakalpojumus ir jāpievērš uzmanība mārketinga tekstu uztverei izvēlētajā valstī. Ja produkta nosaukums izvēlētās valsts valodā būs divdomīgi saprotams vai pārprotams, kā arī radīs nelabvēlīgas asociācijas, klienti to neizvēlēsies. Bieži starptautiskās reklāmas kampaņas ir cietušas neveiksmi, jo ir bijis veikts neatbilstošs tulkojums vai tulkojums nav bijis pielāgots vietējās kultūras izpratnei. Kad veidojat reklāmas materiālus, ir jāņem vērā vietējo iedzīvotāju valodas un kultūras īpatnības. Mājas lapas tekstam un mobilajai aplikācijai ir jānodrošina nevis burtisks tulkojums, bet atbilstošs vietējo iedzīvotāju izteiksmes un uztveres veidam.

PĀRVARIET VALODAS BARJERU

Uzņēmuma mājas lapai ir jābūt iztulkotai vairākās atšķirīgās valodās. Īpaši tas skar tiešsaistes iepirkšanās vietnes. Var veikt tulkojumus ar tulkotāju vai elektronisko tulkošanas programmu palīdzību. Ja teksts ir neliels, to var iztulkot ar automātisko tulkošanas programmu, veicot nelielu kļūdu pārbaudi un korekciju. Svarīgāku tekstu tulkošana būtu jāuztic tulkotājiem, kuri izvērtētu noteiktu vārdu vai izteicienu lietojumu, kā arī veidotu pareizu teikumu uzbūvi. Ļoti ērti ir izmantot tulkošanas programmas. Tās saglabā jau iztulkoto tekstu, tādā veidā tiek ekonomēti līdzekļi un laiks, kas būtu nepieciešams atkārtotai tulkošanai. Pievēršot uzmanību SEO optimizācijai, tulkojumam būtu jābūt tādam, lai veiksmīgi tiktu izmantoti nozares atslēgas vārdi.

PIELĀGOJIETIES TIRGUS PRASĪBĀM

Kad mārketinga plāns un mārketinga rīki ir izveidoti, nevar visus procesus atstāt pašplūsmā. Tirgus pieprasījums ir mainīgs, ir svarīgi ievērot aktuālās tendences katras valsts tirgū, kura dalībnieks ir  uzņēmums. Jo ilgāka ir uzņēmuma klātbūtne valsts tirgū, jo vairāk ir jāpielāgojas tirgus aktualitātēm.

DAŽĀDI MĀRKETINGA VEIDI

Atkarībā no izvēlētās valsts iedzīvotāju demogrāfiskā stāvokļa, interneta pieejamības, reklāmas lauku izmaksām, ir svarīgi izvērtēt, kāda veida mārketinga aktivitātēs ir vērts ieguldīt līdzekļus.

DIGITĀLAIS MĀRKETINGS

Daudzās valstīs digitālais mārketings ieņem vadošās pozīcijas mārketinga jomā. Ņemot vērā to, ka internets ir pieejams arvien plašākam cilvēku lokam, tā pārklājums arvien pieaug, tas ir visātrākais veids, kā iepazīstināt auditoriju ar produktu vai pakalpojumu.

SOCIĀLO MEDIJU MĀRKETINGS

Sociālo mediju mārketingam ir neiedomājams spēks. Var veidot atsevišķus sociālo kanālu kontus katrai valstij vai reģionam atsevišķi, vai veidot globāli pieejamu sociālo tīklu reklāmu, kas attiecas uz visu klientu loku kopumā. Facebook piedāvā veidot vienu uzņēmuma lapu, kura ir adresēta visai izvēlētajai auditorijai kopumā. Daudz vieglāk ir administrēt vienu sociālo mediju kontu, nekā daudzus dažādus. Tajā pat laikā Twitter vietne ir daudz aktīvāka un mainīgāka, šajā vietnē būtu jāveido katram reģionam pielāgots konts. Darbinieki, kuri nodarbojas ar Twitter konta administrēšanu, var ātrāk un specifiskāk atbildēt uz klientu jautājumiem. Twitter vietnē tiek lietoti saīsinājumi un sarunvalodas vārdi, veiksmīgāka izvēle būtu aicināt Twitter kontu administrēt cilvēku, kuram izvēlētās valsts valoda ir dzimtā. Krievijā lielākā daļa sociālo tīklu lietotāju izvēlas sociālo platformu VKontakte, pretēji Facebook, kas ir izplatīts lielākajā daļā citu pasaules valstu.

SEO OPTIMIZĀCIJA

Ja uzņēmējdarbība ir saistīta ar tiešsaistes tirdzniecību, tad meklētājprogrammu optimizācijas rīki ir ļoti svarīgs mārketinga elements. Vislabāk var pievērst patērētāju uzmanību, pārliecinoties, ka produkts ir ļoti labi atrodams interneta meklēšanas programmās. Ir jāpanāk, lai produkts parādītos meklēšanas rezultātos pašā augšā. Google ieņem dominējošo pozīciju meklētājprogrammu vidū, aizņemot aptuveni 90 % tirgus. Tomēr ir valstis, kurās citas meklētājprogrammas ir izplatītākas par Google. Ķīnā 55% lietotāju izvēlas Baidu meklētājprogrammu. Krievijā 58% izvēlas Yandex. Veidojot mārketinga stratēģiju ir jāņem vērā arī šie meklēšanas rīki, jo tiem ir atšķirīgs algortims salīdzinot ar Google meklētājprogrammu.
Uzņēmumiem ir jālokalizē reklāmas saturs, kas ir būtiski priekš starptautiskā SEO, lai veiksmīgi ieviestu starptautiskā mārketinga stratēģiju. Uzņēmuma izplatītajai informācijai ir jābūt pielāgotai vietējā patērētāja izpratnei un uztverei. Katrā valstī ir jāņem vērā iedzīvotāju krāsu uztveres īpatnības un humora izpratne. Jāanalizē, kā izvēlētajā valstī norāda vietējo kontaktinformāciju. Uzņēmumam ir jāņem vērā visi aspekti, kas var likt patērētājam šaubīties par to, vai informācija viņam ir saprotama, viegli uztverama un pazīstama.

MAKSA PAR KLIKŠĶI
Starptautiskās kampaņas, kurās apmaksa notiek par klikšķi, ir jāveido vienlaicīgi ar mājas lapas SEO optimizāciju. Katram jaunam eksporta tirgum ir jāveido citi atslēgas vārdu saraksti. Nederēs iztulkot vietējā tirgū izmantotos atslēgas vārdus un uz to pamata veidot SEO optimizāciju. Ir jāveic padziļināta analīze. Jānosaka, kuri ir biežāk meklētie vārdi noteiktajā tirgus sektorā katrā jaunā reģionā. Pielāgoti mārketinga teksti ir daudz sarežģītāki nekā vienkāršs teksta tulkojums. Šādus tekstus ir jāveido mārketinga speciālistam, kuram mērķa valoda ir dzimtā. Ir jāpanāk, lai patērētājs pilnībā notic rakstītajam, lai viņam nerodas šaubas vai nievājoša attieksme. Kad patērētājs ir noklikšķinājis uz reklāmas, viņam noteikti ir jānonāk vietnes lapā, kura ir pieejama viņam saprotamā valodā. Ja tā nenotiek, ļoti daudzi patērētāji pamet interneta vietni, neizvēloties iegādāties produktus vai pakalpojumus.

TRADICIONĀLIE MĀRKETINGA RĪKI

Valstīs, kurās internets nav plaši pieejams vai ir dārgs, ir jāpievēršas tradicionālākiem mārketinga kanāliem.

DRUKĀTIE REKLĀMAS MATERIĀLI

Drukātie mārketinga materiāli ir viens no vecākajiem reklāmas veidiem. Vēstules, skrejlapas, brošūras, bukleti, noteiktai auditorijai ir pieņemamāki un pierastāki. Ir jāņem vērā pat tādas nianses kā drukāto materiālu izmēra tradīcijas dažādos reģionos. Dažādās valstīs atšķiras arī drukāšanas izmaksas, kas jāņem vērā veidojot mārketinga budžetu.

TELEVĪZIJA

Televīzijas reklāmas efektivitāti un izmaksas dažādos reģionos ietekmē vairāki apstākļi. Var lūgt video reklāmu ierunāt profesionālam aktierim dzimtajā valodā. Var ievietot video reklāmā subtitrus vietējā valodā. Mārketinga ieviesējiem ir jāizvērtē visi ‘’par’’ un ‘’pret’’, lai reklāma uzrunātu maksimāli lielu skaitu vietējo patērētāju. Cik efektīva ir televīzijas reklāma konkrētajā valstī? Cik daudzi cilvēki skatās televīziju izvēlētajā valstī? Visefektīvāk, bet dārgāk, būtu veidot pielāgotu video materiālu konkrētajai valstij. Tas var sniegt daudz lielāku atdevi un atstāt paliekošāku iespaidu uz auditoriju. Ekonomiskāks variants ir vienots video materiāls ar atšķirīgu aizkadra tekstu. Ja uz ekrāna parādās teksts, tam ir jābūt iztulkotam un pielāgotam izvēlētajai auditorijai. Ļoti svarīgi ir ievērot izvēlētās valsts prasības attiecībā uz televīzijā publicējamā satura ierobežojumiem.

RADIO REKLĀMA

Nosacījumi radio reklāmas izveidei ir līdzīgi kā televīzijas reklāmai, tomēr nedaudz vienkāršāki. Atšķiras tas, ka netiek atspoguļoti vizuālie elementi. Video materiāls nav jāsaskaņo ar tulkojumu. Nav nepieciešama ekrāna teksta tulkošana. Nav tulkojamu subtitru. Tomēr, veidojot radio reklāmas materiālu ir liela nepieciešamība piesaistīt cilvēku, kuram mērķa valoda ir dzimtā. Tekstam ir jāskan dabiski un patīkami uztverami.

TIEŠAIS MĀRKETINGS

ASV tiešā mārketinga rezultāti ir vairākas reizes augstāki nekā citu reklāmas kanālu rādītāji kopā. Tomēr tiešā mārketinga izmaksas ir samērā augstas. Atkarībā no izvēlētās valsts pasta izmaksas var būtiski atšķirties. Būtiskas ir pasta pakalpojumu izmantošanas tradīcijas.



KONKURENTU IZPĒTE
Labākais veids kā saprast, kuras metodes ir efektīvas starptautiskajā mārketingā, ir izpētīt citu uzņēmumu veiksmes stāstus. Tas, kas ir bijis veiksmīgs vienam uzņēmumam, ne vienmēr tāds būs citiem. Veiksmīga kampaņa var būt kā labs iedvesmas avots individuāli pielāgotai reklāmai.

www.rigatulkojums.lv | info@rigatulkojums.lv  +371 22030112 | Brīvības 73, Rīga, Latvija